החלקת בטון רגילה/גולמית
יוצקים בטון לתוך טפסנות (תבנית העץ הנבנית במקום) על פי גבהים שסימנו מראש עם הקפדה על שפועים למניעת מים "עומדים" בזווית של כ 2%.
משאירים את הבטון להתייבש באופן חלקי וכזה שמאפשר לעלות עליו עם מכשיר ההחלקה שנקרא "הליקופטר" בהפסקות ומספר פעמים.
הפעם הראשונה והחשובה היא לצורך יישור הבטון והעלמה של סימני מאלצ'.
את פעולת ההחלקה מבצעים מספר פעמים לפי הצורך, עד להגעה לדרגה ולתוצאה הרצויות.
זוהי החלקת בטון בסיסית ויסודית לא תוספות או תוספים.
החלקת בטון דקורטיבי
אפשרות נוספת להחלקת בטון היא אפשרות דקורטיבית.
צבעונית. חיה.. חמה ומאירה..
קיימות שתי אפשרויות (אפליקציות):
– בתוספת פיגמנט של צבע לבטון
או
– אפשרות נוספת של הוספת חומר נגד שחיקה אותו ניתן להזמין במספר גוונים בסיסיים, בו עושים שימוש בעיקר במוסכים, תחנות דלק, מכוני שטיפות רכב, מפעלים וכדומה..
חומר האנטי שחיקה נועד לעמוד בעומסים כבדים דוגמת משאיות כבדות, מלגזות, טרקטורים, רכבי צמ"ה כבדים. השימוש בחומר מונע את שחיקת שכבת הבטון הטבעי ושומר על המשטח.
בדרך כלל נדרשים לכל מ"ר כ 4 ק"ג של חומר אנטי שחיקה. יש כמובן גם צורך ליצור תפרי התפשטות למניעת סדקים, אותם עושים יום לאחר יום היציקה.
לאחר פעולות אלה יש צורך למרוח שכבת הגנה – "סילר".
הסילר מיועד לאטום את הבטון, כך שלא יספוג יותר נוזלים דוגמת
סוגי שמנים ונוזלים אחרים.
בטון חלק לחצר הבית
החלקת בטון לחצר הבית, מאפשרת גמישות רבה יותר בעיצוב והתוצאה.
עדין יותר, מעוצב יותר, מבחר רחב יותר של גוונים וצבעים.
גם ניפלה תהיא פחות כובת
עקב הגימור השונה, ניתן לייצר פינות עגולות ו/או אלכסוניות בקלות יחסית.
מחליקים את הבטון עד לקבלת משטח חלק לגמרי, אחרי כן מורחים שכבת הגנה – "סילר".
לפני יציקת כל משטח יש לדאוג להנחת תשתית של מעברי מים, חשמל, תקשורת וכיו"ב וכן לדאוג לתשתית (צינור השחלה) רזרבית למקרה של תקלה או סתימה לא צפיות.
מומלץ לתאם עם בעלי המקצוע המתאימים הנוגעים לתחום של התשתית הספציפית. הנחת התשתית היא חשובה ביותר, כי אחר כך אין דרך אחרת לבד משבירה.
לכן, נכין את את התשתית לפני היציקה – פשוט להניח את הצנרת/צינורות ההחלה מתחת לבטון כדי שנוכל להעביר את הקווים שלנו מתי שנרצה.
הנחת תשתית צנרת מתחת לבטון אינה מזיקה לו.